دفتر مرکزی: 02166097851/مرکز تعمیرات: 02166097859/شعبه شرق: 02177788135/شعبه هفت تیر: 02188836102/ شعبه جنوب: 02155300568/ شعبه غرب: 02144153186/ شعبه شمال: 02126721443/ شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 02156544602/

.نشانی ما: تهران، خیابان آزادی، خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ.

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آموزش موج‌یابی تلویزیون سامسونگ

آموزش موج‌یابی تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ یکی از محصولات پرطرفدار و پیشرفته این شرکت کره ای است که با کیفیت تصویر بالا، طراحی زیبا و امکانات متنوع، مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. یکی از مسائل مهم در استفاده از تلویزیون سامسونگ، نحوه تنظیم و مرتب سازی کانال های تلویزیون است که باید به صورت صحیح و دقیق انجام شود تا بتوانید از تمام شبکه های مورد علاقه خود به راحتی دسترسی داشته باشید. در این مقاله، قصد داریم به شما آموزش موج‌یابی تلویزیون سامسونگ سامسونگ را بدهیم و نکات مهم و کاربردی را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم.

چرا باید تلویزیون را موج یابی کنید؟

موج یابی تلویزیون به معنای جستجو و ذخیره سازی کانال های تلویزیون است که در منطقه شما پخش می شود. بسته به نوع آنتن و فرکانس های در دسترس، شما ممکن است بتوانید بین چند ده تا چند صد کانال را در تلویزیون خود ببینید. با آموزش موج‌یابی تلویزیون سامسونگ، شما مطمئن می شود که همه کانال های مورد علاقه خود را در لحظات خود دارید و نگران پیدا نکردن آن ها نباشید.

تفاوت کانال یابی آنالوگ و دیجیتال

در آموزش موج‌یابی تلویزیون سامسونگ کانال یابی به دو روش آنالوگ و دیجیتال انجام می‌شود. در روش آنالوگ، شما باید با استفاده از آنتن، فرکانس های مختلف را جستجو کرده و کانال های دریافت شده را به صورت دستی در لیست تلویزیون ذخیره کنید. این روش نسبتا زمانبر و دشوار است و ممکن است بعضی از کانال ها را نتوانید در حالت آنالوگ پیدا کنید. در روش دیجیتال، شما با استفاده از گیرنده داخلی یا خارجی تلویزیون، می توانید به صورت خودکار تمام کانال های دسترس در منطقه خود را جستجو و ذخیره کنید. این روش سرعت بالاتر، کارایی بهتر و کانال های بیشتر را به شما ارائه می دهد.

نحوه کانال یابی آنالوگ تلویزیون سامسونگ

برای انجام کانال یابی آنالوگ تلویزیون سامسونگ، شما باید مراحل زیر را طبق تصاویر زیر دنبال کنید:

  • گام اول: دکمه Home را بر روی ريموت كنترل فشار داده و گزينه Settings را انتخاب كنيد.
  • گام دوم: گزينه Broadcasting را از منوي Settings انتخاب كنيد.
  • گام سوم: گزينه Auto Program را در منوي Broadcasting انتخاب كنيد.
  • گام چهارم: گزينه Start را براي شروع جستجوي خودكار كانال ها فشار دهيد.
  • گام پنجم: صبر كنيد تا تلويزيون سامسونگ شما تمام كانال هاي آنالوگ را پيدا و ذخيره كند. اين عمل ممكن است چند دقيقه طول بكشد.

نحوه کانال یابی دیجیتال تلویزیون سامسونگ

برای انجام کانال یابی دیجیتال تلویزیون سامسونگ، شما باید مراحل زیر را طبق تصاویر زیر دنبال کنید:

  • گام اول: دکمه Home را بر روی ريموت كنترل فشار داده و گزينه Settings را انتخاب كنيد.
  • گام دوم: گزينه Broadcasting را از منوي Settings انتخاب كنيد.
  • گام سوم: گزينه Auto Program را در منوي Broadcasting انتخاب كنيد.
  • گام چهارم: در صفحه اي كه باز مي شود، حالت Air/Cable را بر روي Cable قرار دهيد و سپس گزينه Next را فشار دهيد.
  • گام پنجم: در صفحه بعدي، نوع اسكن را بر روي Full قرار دهيد و سپس گزينه Next را فشار دهيد.
  • گام ششم: در صفحه آخر، گزينه Start را براي شروع جستجوي خودكار كانال ها فشار دهيد.
  • گام هفتم: صبر كنيد تا تلويزيون سامسونگ شما تمام كانال هاي دیجیتال را پیدا و ذخیره کند. این عمل ممکن است چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

نحوه مرتب سازی کانال های تلویزیون سامسونگ

پس از اتمام آموزش موج‌یابی تلویزیون سامسونگ، شما می توانید کانال های دریافت شده را به صورت دستی مرتب و ویرایش کنید. برای این کار، مراحل زیر را طبق تصاویر زیر دنبال کنید:

  • گام اول: دکمه Home را بر روی ريموت كنترل فشار داده و گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گام دوم: گزینه Broadcasting را از منوی Settings انتخاب کنید.
  • گام سوم: در منوی Broadcasting، به قسمت Edit Channel List بروید و آن را انتخاب کنید.
  • گام چهارم: در صفحه ای که باز می شود، شما می توانید کانال های خود را به دو روش Move و Delete ویرایش کنید. برای این کار، بر روی کانال مورد نظر فشار دهید و گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.
  • گام پنجم: اگر گزینه Move را انتخاب کرده باشید، شما می توانید با استفاده از دکمه های جهت دار ريموت كنترل، کانال را به محل دلخواه خود منتقل کنید. بعد از انتخاب محل جدید، دکمه Enter را فشار دهید تا تغییرات ذخیره شود.
  • گام ششم: اگر گزینه Delete را انتخاب کرده باشید، شما می توانید با فشار دادن دکمه Enter، کانال را از لیست خود حذف کنید. در صورت تایید، گزینه Yes را انتخاب کنید.

 نکات مهم در مورد کانال یابی و مرتب سازی تلویزیون سامسونگ

برخی نکات مهم و کاربردی را در مورد کانال یابی و مرتب سازی تلویزیون سامسونگ با شما به اشتراک می گذاریم:

  • برای دریافت بهترین کیفیت تصویر و صدا، توصیه می شود از روش آموزش موج‌یابی تلویزیون سامسونگ بصورت دیجیتال استفاده کنید و آنتن خود را در جای مناسب قرار دهید.
  • برای جلوگیری از هرگونه خطای فنی یا ناسازگاری، قبل از شروع کانال یابی، تلویزیون خود را با آموزش آپدیت کردن تلویزیون سامسونگ به آخرین نسخه نرم افزار آپدیت کنید.
  • برای دسترسی سریع به کانال های مورد علاقه خود، شما می توانید آن ها را به صورت عددی یا حروف الفبا مرتب و گروه بندی کنید.
  • برای جستجو و پخش زیرنویس فارسی برای برخی از کانال های خارجی، شما می توانید از گزینه Subtitle در منوی Broadcasting استفاده کنید.

چه چیزهاییر را باید در هنگام موج‌یابی در‌نظر داشته باشید؟

برای موج یابی بهتر و کیفیت بالاتر تصویر و صدای تلویزیون، شما باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

  •  از آنتن مناسب و سالم برای دریافت سیگنال استفاده کنید. آنتن را در جایی قرار دهید که دید خوبی به سمت فرستنده های تلویزیون داشته باشد و از قرار دادن آن در نزدیکی دستگاه های الکترونیکی خودداری کنید.
  •  از کابل مناسب و با کیفیت برای اتصال آنتن به تلویزیون استفاده کنید. کابل را به درستی محکم کرده و از قطع و وصل کردن آن بپرهیزید.
  •  اگر در منطقه ای زندگی می کنید که سیگنال تلویزیون ضعیف است، ممکن است نیاز به استفاده از یک تقویت کننده یا booster داشته باشید. این دستگاه با افزایش قدرت سیگنال، کیفیت دریافت تلویزیون را بهبود می بخشد.
  • برای دریافت شبکه های اچ‌دی تلویزیون شما باید تکنولوژی دریافت شبکه‌های فشرده hevc را داشته باشد و برای شبکه‌های با کیفیت 4k باید تلویزیون سامسونگ شما از رزولوشن 4k پشتیبانی کند، در غیر این صورت این شبکه ها در صورت وجود سیگنال در لیست شبکه‌های تلویزیون شما اضافه نمی‌شود و تنها شبکه های با کیفیت پایین تر برای شما می‌آید .

آموزش موج‌یابی تلویزیون سامسونگ

نکته: در صورت دریافت نکردن شبکه های با کیفیت بالا یکی از راه های موجود خرید گیرنده دیجیتال 4k است.

ازجمله شبکه‌هایی که میتوانید در ایران دریافت کنید:

نام تاریخ تأسیس وضوح تصویر
شبکه یک ۱۳۳۷ اچ‌دی
شبکه دو ۱۳۴۶ اچ‌دی
شبکه سه ۱۳۷۲ اچ‌دی
شبکه چهار ۱۳۷۵ اس‌دی
شبکه پنج ۱۳۷۴ اس‌دی
شبکه خبر ۱۳۷۸ اچ‌دی
شبکه آموزش ۱۳۸۱ اس‌دی
شبکه قرآن ۱۳۸۴ اچ‌دی
شبکه مستند ۱۳۸۸ اچ‌دی
شبکه امید ۱۳۹۵ اچ‌دی
شبکه نمایش ۱۳۹۰ اچ‌دی
شبکه افق ۱۳۹۳ اچ‌دی
شبکه آی‌فیلم ۱۳۸۹ اچ‌دی
شبکه تماشا ۱۳۹۱ اچ‌دی
شبکه ورزش ۱۳۹۱ اچ‌دی
شبکه سلامت ۱۳۹۱ اس‌دی
شبکه نسیم ۱۳۹۲ اچ‌دی
شبکه فراتر ۱۳۹۹ یواچ‌دی

امیدواريم كه با خواندن اين مقاله، بتوانيد به راحتي كانال يابي و مرتب سازي تلويزيون سامسونگ خود را انجام دهيد و از تماشای برنامه های مورد علاقه خود لذت ببريد.در صورت داشتن هر سوال دیگر میتوانید با متخصصین ما در صفحه تعمیر تلویزیون سامسونگ در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *