دفتر مرکزی: 02166097851/مرکز تعمیرات: 02166097859/شعبه شرق: 02177788135/شعبه هفت تیر: 02188836102/ شعبه جنوب: 02155300568/ شعبه غرب: 02144153186/ شعبه شمال: 02126721443/ شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 02156544602/

.نشانی ما: تهران، خیابان آزادی، خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ.

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تنظیم حالت‌بازی تلویزیون سامسونگ

تنظیم حالت‌بازی تلویزیون سامسونگ

اگر شما یکی از علاقه‌مندان به بازی و تکنولوژی هستید، حتما می‌دانید که تلویزیون سامسونگ یکی از بهترین و پرفروش‌ترین تلویزیون‌های بازار است. تلویزیون‌های سامسونگ با داشتن پنل‌های با کیفیت، رزولوشن بالا، فناوری HDR و امکانات هوشمند، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما فراهم می‌کنند. اما آیا می‌دانید چگونه می‌توان تنظیم حالت‌بازی تلویزیون سامسونگ را فعال کرد؟

چرا تنظیم حالت‌بازی تلویزیون سامسونگ مهم است؟

حالت بازی (Game mode) یک قابلیت است که در تلویزیون های هوشمند سامسونگ وجود دارد و بهینه سازی شده است برای اجرای بازی های ویدئویی با کنسول ها یا کامپیوتر های شخصی. این حالت با کاهش تأخیر ورودی، افزایش نرخ تازه سازی تصویر، بهبود رنگ ها و صدا، و پشتیبانی از قابلیت های HDMI 2.1، بهترین تجربه گیمینگ را بر روی صفحه بزرگ تلویزیون فراهم می کند. برخی از مزایای حالت بازی عبارتند از:

کاهش تأخیر ورودی:

تأخیر ورودی (Input lag) زمان لازم بین فشار دادن دکمه های کنسول یا کامپیوتر و نمایش عکس العمل آن روی صفحه است. هر چه این زمان کمتر باشد، بازکننده بهتر می تواند به محیط بازی واکنش نشان دهد. حالت بازی تأخیر ورودی را به حداقل میرساند و در بعضی مدل های سامسونگ، این زمان به کمتر از 10 میلی ثانیه میرس.

افزایش نرخ تازه سازی تصویر:

نرخ تازه‌سازی تصویر یا رفرش ریت، تعداد دفعاتی است که در هر ثانیه، محتویات یک صفحه نمایش به‌روزرسانی می‌شود. واحد اندازه‌گیری آن هرتز است1. نرخ تازه‌سازی تصویر برای ایجاد تصاویر پایدارتر و سیال‌تر در صفحه نمایش مهم است، به خصوص در بازی‌های ویدئویی و فیلم‌هایی که حرکات سریع دارند. نرخ تازه‌سازی تصویر استاندارد ۶۰ هرتز است، اما بعضی از صفحه نمایش‌ها می‌توانند نرخ تازه‌سازی بالاتری مانند ۹۰، ۱۲۰ یا ۲۴۰ هرتز داشته باشند

پشتیبانی از قابلیت های HDMI 2.1:

لینک نرخ ثابت (FRL) و فشرده سازی جریان نمایش (DSC) است. این قابلیت ها امکان انتقال تصویر با کیفیت بالا، رزولوشن 8K و فریم ریت 120 فریم بر ثانیه را فراهم می کنند. همچنین، با کاهش مشکلاتی مانند تار شدن یا بریده شدن تصویر، تجربه گیمینگ روان و پایدار را ارائه می دهند.

کاهش مصرف انرژی:

حالت‌بازی با کاهش روشنایی تلویزیون، مصرف انرژی را نیز کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند که صرفه‌جویی در هزینه‌های برق داشته باشید.

بهبود رنگ‌ها و کنتراست:

حالت‌بازی با اعمال تنظیمات مناسب برای رنگ‌ها و کنتراست، تصویر را شفاف‌تر و زنده‌تر می‌کند و بازی را برای شما جذاب‌تر می‌سازد.

پشتیبانی از فناوری‌های پیشرفته:

حالت‌بازی در تلویزیون‌های سامسونگ از فناوری‌های پیشرفته مانند FreeSync Premium Pro، Motion Xcelerator Turbo Pro و HDR پشتیبانی می‌کند که عملکرد بازی را به سطح بالاتری می‌برند.

چگونه تنظیم حالت‌بازی تلویزیون سامسونگ را فعال یا غیرفعال کنیم؟

برای فعال کردن حالت بازی، دو روش وجود دارد:

روش خودکار:

اگر کنسول بازی خود را به تلویزیون سامسونگ وصل کنید، حالت بازی به طور خودکار فعال می شود. تلویزیون سامسونگ، کنسول های بازی مانند ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس وان اس/ایکس و پلی استیشن را تشخیص می دهد و هنگام اتصال آنها، بدون نیاز به هر گونه تنظیمات از سوی کاربر، حالت بازی را فعال می کند .

روش دستی:

اگر مایلید، می توانید حالت بازی را به صورت دستی فعال یا غیرفعال کنید. برای این کار، مراحل زیر را انجام دهید.

  • دکمه Home را بر روی ریموت کنترل تلویزیون فشار دهید.
  • با استفاده از دکمه های جهت دار، به سمت چپ حرکت کنید و گزینه Settings را انتخاب کنید.تنظیم حالت‌بازی تلویزیون سامسونگ
  • با استفاده از دکمه های جهت دار، به پایین حرکت کنید و گزینه General را انتخاب کنید.تنظیم حالت‌بازی تلویزیون سامسونگ
  • با استفاده از دکمه های جهت دار، به سمت راست حرکت کنید و گزینه External Device Manager را انتخاب کنید.
  • با استفاده از دکمه های جهت دار، به پایین حرکت کنید و گزینه Game Mode Settings را انتخاب کنید.Game Mode Settings
  • با استفاده از دکمه های جهت دار، به سمت راست یا چپ حرکت کنید تا تنظیم حالت‌بازی تلویزیون سامسونگ را فعال یا غیرفعال کنید.

سخن آخر: برای بازی کردن با هر دستگاهی صرف نظر از دستگاه نیاز به نمایشگری دارید که بتوانید بازی‌ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید برای این کار به شما تلوزیون های زیر را معرفی می کنم تار بهترین تجربه را از بازی کردن داشته باشید.

QN90B: این مدل 4k با نمایشگر Neo QLED، دارای تأخیر ورودی کم، نرخ تازه سازی بالا، پشتیبانی از HDMI 2.1 و صدای سه بعدی است. همچنین، دارای نمای بازی فوق العاده عریض، نوار بازی و ردیابی صدای اشیا است. این مدل برای بازی های سریع و پرحرکت مناسب است و بهترین تنظیم حالت‌بازی تلویزیون سامسونگ را دارا می‌باشد.

QN95B: این مدل 4k با نمایشگر Neo QLED، دارای تمام قابلیت های QN90B است، به جز اینکه دارای طراحی بدون حاشیه است که تجربه گیمینگ را جذاب تر می کند. این مدل برای بازی های زیبا و جذاب مناسب است.

QN900B: این مدل 8k با نمایشگر Neo QLED، دارای کیفیت تصویر بسیار بالا، تأخیر ورودی کم، نرخ تازه سازی بالا، پشتیبانی از HDMI 2.1 و صدای سه بعدی است. همچنین، دارای نمای بازی فوق العاده عریض، میتونید بیشترین لذت رو ببرید .

همچنین بخوانید : اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *